Monday, November 3, 2014

Supplement Shaklee Untuk Anak-anak Saya


Assalamualaikum..


Dalam entry kali ini saya suka nak kongsikan bersama tentang supplement yang diambil oleh anak-anak saya. Shaklee ni sesuai untuk semua peringkat umur tau. Tapi, bukan la semua jenis kita nak sumbat kat anak. Ada laa yang sesuai untuk peringkat umur anak-anak kita tu. 

Sepertimana yang saya biasa kongsikan dalam entry yang lepas, supplement yang sesuai diambil oleh kanak-kanak adalah: 
  1. Omega Guard 
  2. Chewable Vita-C 
  3. MealShakes
Anak-anak saya memang ambil semua jenis supplement tu sebagai tambahan kepada sumber makanan harian mereka. Susah nak kata bab makanan sihat ni. Banyak sangat faktor yang saya ambil kira bila disebut tentang makanan seimbang yang perlu anak-anak kita ambil selain daripada kita sibuk-sibuk nak bagi diorang makanan tambahan pulak. Takpe laaa, yang penting sebagai ibu kita tau apa yang terbaik buat anak-anak kita, kan?


Ini supplement untuk anak saya Adam dan Adeeb. ‪‎ChewC makan waktu pagi, ‪‎Omega malam sebelum tidur. Owh, Mealshakes pun ada minum jugak tapi tak snap pulak sebab Mealshakes selalu minum pagi-pagi sebelum pergi sekolah. Takpe, tengok kat sini pasal Mealshakes ye. Apa yang pasti, sangat ketara perbezaan kesihatan anak-anak saya dulu dan sekarang. Syukur Alhamdulillah. 

Adam makan ChewC dan Omega, tak ada dah nak bersin-bersin waktu pagi sebelum pergi sekolah tu. Kalau tak, asal lepas mandi jer, siap laaa dia duk bersin-bersin pastu sokkk sekkk, sokk sekk hidung berair. Kadang-kadang tu kalau dia dah skip 3,4 hari vitamin ni memang datang laaa balik masalah tu. Haa, ini membuktikan bahawa supplement ni memang badan kita guna habis. Sebab tu kalau tak konsisten makan, mana-mana nutrien yang tak cukup dalam badan tu tak dapat nak cover. Lebih-lebih lagi anak saya ni, buah oren apa semua dia tak makan. Kan ke tak bagus kalau saya biarkan aje VitC yang badan dia perlukan tu tanpa bagi apa-apa makanan tambahan? Kesian, tau!

Tapi, jangan lupa ini bukan ubat ye! Sesekali sakit tetap sakit cuma bezanya bagaimana tubuh anak kita mampu melawan serangan virus yg menyerang tanpa perlukan bantuan ubat dan antibiotik. Cukup laaa dulu-dulu saya buat silap asyik bagi Adeeb makan antibiotik dan ubat-ubat yang Doktor bagi setiap kali Adeeb demam, batuk atau selsema. Kesian anak ibu. 

Ok laaa, nanti saya kongsikan bagaimana kisah serangan kahak diparu-paru Adeeb pada 2 minggu lepas. Memang takutttt sangat tengok Adeeb masa tu. Tapi, Alhamdulillah recover dlm masa 3 hari je. Syukur Ya Allah.

Saya dah jumpa yang terbaik untuk diri saya dan family. Anda bila lagi? Omega ada Promo ‪‎Buy6Free1 pada bulan ini. Ambil peluang ni berkenal-kenalan dengan Omega kalau anda berkenan ye!!

-----------------------------------------------------

Hubungi saya untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Call/SMS/WhatsApp: 019-276 6779 
Email: neolin_na@yahoo.com
Add FB Saya: Eena Zalina untuk mendapatkan info lebih cepat
Klik Like Fanpage SayaMy Vitamin Shoppe untuk mengetahui diskaun hebat dan info percuma!

 
* Rencana ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments: